Belastingsvraagje: woon werk

samantha1985
Topic Starter

Belastingsvraagje: woon werk

#1 , 02 mei 2012 21:30

Zoals velen ben ik bezig met de aangifte via ToW. Bij de code 2254 moet ik 1303 euro inbrengen! Is dit niet veel? Zeker omdat ik in de code 2255 maar max 350 mag inbrengen...Kan ik dit op een of andere manier omzeilen?

Ik woon op 42km enkel van mij werk en doe tijdens de uren ook verplaatsingen met eigen wagen...(die worden wel doorheen het jaar vergoed per km aan een wettelijk tarief)
Is het de moeite voor mij om werkelijke kosten in te brengen?

Als ik in code 2255 alles zou inbrengen (dus de 1303 euro) scheelt mij dat 600 euro in de berekening!

Graag tips en advies....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 mei 2012 22:15

Na een snelle berekening denk ik dat uw forfait meer bedraagt dan hetgeen u aan bewezen kosten kan invullen. Bij bewezen kosten mag u bovendien niets in 1255 invullen.

Hoe is die 1303 € samengesteld? Want in 1254 moet u invullen wat op fiche 281.10 staat. Hetgeen onder a) en b) staat mag u volledig overnemen in 1255. Indien er enkel iets staat onder c) mag u slechts 350 € invullen bij 1255.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”