Hela,
Stel: Je kreeg op 1 november 2011 een bedrijfswagen. VAA voor de wagen voor maanden november & december is volgens formule CO2 (129) x 7500 x 0.00237 x 2 / 12 = 382 EUR. Enkele afstand woon werkverkeer is 75km.
Mag je dan voor de maanden januari tem oktober je werkelijke beroepkosten bewijzen, dus gepresteerde dagen x 150 x 0.15, en voor de maanden november & december geen beroepskosten? Zal de fiscus het VAA van de bedrijfswagen voor november & december dan gaan berekenen op basis van de extrapolatie van de periode januari-oktober ? Dit zou dan ongeveer neerkomen op 129 x 0.00237 x 150 x 45 dagen = 2064 EUR in plaats van de oorspronkelijke 382 EUR.
Ik wil dus weten of ik voor januari-oktober werkelijke beroepskosten kan in brengen, en voor november-december geen enkele beroepskosten, en of het VAA voor november-december dan ongewijzigd blijft (pro rata van standaard formule). Ik begrijp dat indien ik de werkelijke beroepskosten voor november-december inbreng, het VAA automatisch zal berekend worden op basis van werkelijk gereden km's (dus 2064 EUR).
- Testtest