Beroepskosten woon werkverkeer & bedrijfswagen

Testtest
Topic Starter

Beroepskosten woon werkverkeer & bedrijfswagen

#1 , 24 apr 2012 19:28

Hela,

Stel: Je kreeg op 1 november 2011 een bedrijfswagen. VAA voor de wagen voor maanden november & december is volgens formule CO2 (129) x 7500 x 0.00237 x 2 / 12 = 382 EUR. Enkele afstand woon werkverkeer is 75km.

Mag je dan voor de maanden januari tem oktober je werkelijke beroepkosten bewijzen, dus gepresteerde dagen x 150 x 0.15, en voor de maanden november & december geen beroepskosten? Zal de fiscus het VAA van de bedrijfswagen voor november & december dan gaan berekenen op basis van de extrapolatie van de periode januari-oktober ? Dit zou dan ongeveer neerkomen op 129 x 0.00237 x 150 x 45 dagen = 2064 EUR in plaats van de oorspronkelijke 382 EUR.

Ik wil dus weten of ik voor januari-oktober werkelijke beroepskosten kan in brengen, en voor november-december geen enkele beroepskosten, en of het VAA voor november-december dan ongewijzigd blijft (pro rata van standaard formule). Ik begrijp dat indien ik de werkelijke beroepskosten voor november-december inbreng, het VAA automatisch zal berekend worden op basis van werkelijk gereden km's (dus 2064 EUR).

- Testtest

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KristofKDB

#2 , 16 mei 2012 23:45

in dergelijk geval kan je uw werkelijke beroepskosten kan inbrengen. (voor 10m)
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”