Welke bedragen tellen in Nederland als bedrijfsvoorheffing?

thomas1983
Topic Starter

Welke bedragen tellen in Nederland als bedrijfsvoorheffing?

#1 , 29 jun 2012 13:37

Ik heb een kleine vraag over m'n Belgische belastingaangifte. Woon in België, werk in Nederland als docent, dus hoef alleen in België belasting te betalen. Zie hier: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _nederland" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik loop vast bij de bedrijfsvoorheffing. Volgens mij is dit wat ik al in NL heb betaald aan belasting. Toch?
Mijn vraag is als volgt: kan ik bij bedrijfsvoorheffing alleen de ingehouden loonheffing vermelden, of mag ik daar ook de verrekende arbeidskorting bij optellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
thomas1983
Topic Starter

#2 , 03 jul 2012 19:06

Mag ik spijtig genoeg vaststellen dat niemand hier verstand van heeft van bedrijfsvoorheffing? :(

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 jul 2012 19:17

Mag ik spijtig genoeg vaststellen dat niemand hier verstand van heeft van bedrijfsvoorheffing? :(
Waarom denkt u dat die regeling op u van toepassing is en dat u geen belasting moet betalen in NL?
Indien dat zo zou zijn dan was er geen bedrijfsvoorheffing in NL afgehouden.
Die bedrijfsvoorheffing kunt u geenzins in België inbrengen. In de B aangifte wordt met bedrijfsvoorheffing de B bedrijfsvoorheffing bedoeld.
Dit forum behandeld enkel Belgisch recht. Voor NL wetgeving moet u zich inlichten in NL.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

thomas1983
Topic Starter

#4 , 08 jul 2012 18:16

Ik ben inderdaad bang dat ik een interpretatiefout gemaakt hebt. Ik hoef weldegelijk alleen in België belasting te betalen, maar de post Bedrijfsvoorheffing is geenzins bedoeld voor belastingen die reeds in het buitenland betaald zijn. Ik heb inmiddels contact gelegd met de dienst Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen (GWO) in Maastricht. Dit is een afdeling van zowel de Belgische, Nederlandse (en Duitse) belastingdiensten. Een zeer goed informatiepunt, waar zeer vriendelijke mensen zeer gedetailleerd op de specifieke situatie kunnen ingaan. Een aanrader voor iedereen met vragen over grensoverschrijdende belastingzaken! Telefoonnummers:

vanuit België: 0800 90 220
vanuit Nederland: 0800 024 12 12

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”