"Klusjesman" en wettelijke bepalingen

Lotje2
Topic Starter

"Klusjesman" en wettelijke bepalingen

#1 , 14 sep 2007 04:26

Een familielid wil graag dat ik devolgende vraag op het juridisch forum plaats... Wie kan haar helpen?

Hallo ,
ik zit al maanden met een vraag en hoop dat iemand mij bvb een webpagina of zo kan aanduiden waar ik de gevraagde info kan vinden ..
Ik ben voor 66% werkonbekwaam verklaard en zou af entoe wat hulp kunnen gebruiken bvb om het gras af te rijden ...Je kan tegenwoordig op sites als Kapaza enz altijd wel mensen vinden die dat zouden willen doen , mijn vraag is : hoe staat het met bvb verzekering en belastingen ALS ik zo iemand zou laten komen werken bij mij? Ik wil met alles in orde zijn en ik weet eigenlijk niet waar ik me met mijn vraag moet / kan wenden ..
Iemand hier een idee?
Dank bij voorbaat,
mvrgr,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 14 sep 2007 07:42

Een idee is misschien om met dienstencheques te werken? Onze poetsvrouw komt via dat systeem. Je betaalt tussen de 6 en 7 euro per uur en kan die cheques bovendien inbrengen bij je belastingaangifte.

Of er ook extra mogelijkheden bestaan voor iemand met 66% werkonbekwaamheid, weet ik niet meteen. Maar ik denk ook nog aan organisaties als Familiehulp etc., die hun prijzen baseren op het inkomen van de persoon waar ze gaan helpen.

Voordeel van beide systemen is dat die mensen ook nog eens verzekerd zijn en je daar dus als werkgever zelf niets voor hoeft te ondernemen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”