Hallo,
De bouw van ons nieuw huis was twee jaar geleden af. Vorig jaar was dus de eerste keer dat ik de kosten voor het oprichten en gebruik van het beroepsgedeelte van ons huis wou aangegeven in de personenbelastingaangifte. Deze week heb ik een brief gekregen van de belastingscontroleur dat alleen de werkkamer, niet de garage van ons huis in aanmerking komt voor de bepaling van het beroepsgedeelte van ons huis. Ik lees hier nochtans meerdere keren op het forum van mensen bij wie de de garage van hun huis wel in rekening wordt gebracht voor het bepalen van het beroepsgedeelte van hun huis.
Ik ben loontrekkende en ga met de wagen naar het werk. Mijn vrouw gaat met het openbaar vervoer naar haar werk, dus onze garage wordt echt alleen voor mijn auto (niet voor haar beroep) gebruikt.
Kan er mij iemand wijzen naar de wettelijke bepaling (of naar een uitspraak van het gerecht, of naar een website van de overheid of zoiets) die duidelijk stelt dat de garage van een eigen huis meegeteld mag worden in de bepaling van het beroepsgedeelte van het huis van een werknemer voor de bepaling van de werkelijke beroepskosten in de personenbelastingen?
Thanks