hallo,
ik werk sinds kort als werknemer (deeltijds) in nederland en werk ernaast ook als zelfstandige (in bijberoep) in belgie
waarschijnlijk ga ik binnenkort ook nog als werknemer (deeltijds) in belgie werken
ik heb al wat zitten opzoeken hierover maar vindt het toch allemaal ingewikkeld.
Ik heb al begrepen dat ik geen sociale zekerheid moet betalen in Belgie zolang ik hier enkel als zelfstandige werk, maar nu las ik onlangs iets over een A1 formulier dat ik moet aanvragen bij RSVZ.
En wanneer ik in Belgie als werknemer ga beginnen werken verandert dit ook weer.
Van de belastingsdienst in Nederland begreep ik dat ik geen aangifte moest doen in Nederland, maar wel in Belgie. Nu hoorde ik van een collega dat ik toch beter aangifte doe, omdat ik dan geld zou terugtrekken.
Mijn boekhouder die mij hielp met mijn belastingsbrief en andere formaliteiten in Belgie, kent hier ook niet echt veel van en raadde mij ook aan om iemand nieuws te zoeken.
Is er iemand die wat op de hoogte is hiervan? Of een goede website of contactpersoon hiervoor weet? Of een goede boekhouder?
alvast bedankt