Belastingsaangifte wettelijk samenwonen met niet-EU burger

Biz
Topic Starter

Belastingsaangifte wettelijk samenwonen met niet-EU burger

#1 , 13 mei 2013 01:30

Ik heb een vraagje. Mijn vriend is vorig jaar in België komen wonen, maar is geen EU onderdaan, dus hij komt uit een land buiten de Europese Unie. We zijn na zijn visumaanvraag en ontvangst, wettelijk gaan samenwonen. Nu weet ik dat wie wettelijk samenwoont, dus 1 belastingsformulier moet indienen. Maar heb hier enkele vraagjes over. Mijn vriend heeft tot nu toe nog geen vaste job en dus geen vast inkomen ontvangen. Aangezien hij geen Belg is, moet hij dan daadwerkelijk op mijn belastingsaangifte staan? Ik weet dat als je werkt, en dus een verblijfsvergunning hebt, je logisch ergens wel belastingen zal moeten betalen, maar wil dit dus eerst zeker zijn omdat hij nu niks van inkomen heeft. Zo ja, hoe zit dat dan met het feit dat hij geen inkomen/uitkering heeft? Hoe vul ik dat dan in? Moet ik iets schrijven op mijn of zijn kant? Zijn er bepaalde dingen waar ik zeker moet opletten bij het invullen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding