Woon-werk verkeer

Tim1989
Topic Starter

Woon-werk verkeer

#1 , 27 mei 2013 18:56

Beste,

Elke dag doe ik zo'n 86,6 km enkel naar mijn werk en terug (personenauto). Het bedrag in 1254 wat van mijn werkgever komt is dus een pak lager dan mijn effectieve berekening.

Deze is
173,2 * 200 dagen * 0,15 = 5196 euro , dit bedrag vul ik dus in vak 1258.

Moet ik het bedrag wat in 1254 staat nu invullen of niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Tim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 27 mei 2013 19:35

Dat bedrag moet je wel degelijk inschrijven bij 1254.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Tim1989
Topic Starter

#3 , 27 mei 2013 19:43

Ok bedankt.

Heb dus het bedrag van de werkgever ingevuld in 1254 en in 1258 de berekening van hierboven.

Volgens de info die ik kon vinden is het voor mij wel belangrijk (gezien de aantal kilometers) dat ik zeker vak 1258 invul, correct?

Reclame

wanton

#4 , 27 mei 2013 20:20

Het heeft zin de berekening te maken voor werkelijke kosten , vanaf een afstaand van zo'n 40 km. van het werk. In de veronderstelling van een full-time job , voor ong. 210 à 220 werkdagen per jaar.
Toet-anch-Amon

Sirkii

#5 , 27 mei 2013 21:42

Werkelijke kosten aangeven is in uw scenario idd interessant omdat je werkelijke kosten hoger zullen uitvallen dan je forfait. Vergeet dan ook niet de andere kostenposten in rekening te brengen (bureauruimte, garage, PC, ...) : Zie elke willekeurige belastingsgids voor tips wat kan en niet kan.

PS Mocht je met een moto of lichte vracht gaan werken dan mag je voor je vervoer de werkelijke kosten inbrengen ipv een forfeit per kilometer.

wanton

#6 , 27 mei 2013 22:43

Beste Sirkii ,
indien men rekent met 0.15€ per km , zijn daar alle andere kosten inbegrepen die u vernoemt ivm de auto : garage , parkeren , car-wash. Zo iets kan wel verrekend worden bij een moto.
Bureauruimte , PC en aanverwante : heel voorzichtig mee zijn. men moet kunnen bewijzen dat men thuis ook zaken van het werk uitvoert.
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”