Sinds 06/03/2013 val ik onder een WCO.
Volgens wat ik verstaan had van een WCO vallen alle openstaande schulden, en dus ook de BTW van 01 en 02/2013 daardoor onder de WCO.
Zo gauw ik het kon legde ik mijn nieuwe BTW bijdrages opzij, met de bedoeling ze door te storten. Onverwacht kreeg ik een brief binnen van de BTW administratie: een PV.
Ik nam contact op met de BTW: er was niet echt iets speciaals aan de hand, gerwoon standaard procedure onder een WCO. Er vlak er na kreeg ik alsnog een brief binnen van diezelde BTW: zo snel mogelijk x aantal euros te betalen.
Ik val uit de lucht. Afgaande op uitleg van mijn advocaat komt dit er op neer dat ze nu Q1 2013 proberen op te eisen, wat ze niet kunnen... Want jan. en feb. valllen onder de WCO. Enkel de inkomsten van maart.
Ik stuur deze brief door naar mijn advocaat. Die laat weinig van zich weten op dat vlak. WAt later krijg ik dan een aankondiging van de BTW: er komt een bijzondere rekening af.
Ook dit stuur ik door naar mijn advocaat (vorige week), ik krijg als antwoord: we gaan aan de slag met de nieuwste invorderingen. Vandaag ontving ik dan de afrekening van de BTW.
Wat nu?
Hoe kan ik dit het beste aanvehten, of ga ik gewoon moeten inbinden? Ik weet het even allemaal niet meer....