Een paar jaar geleden wou mijn schoonbroer een koeriersbedrijf beginnen. Hij kon dit echter niet zelf en heeft zijn 20-jarige dochter overhaalt om zaakvoerder énkel op papier te zijn. Ik vond het toen al een domme zet.
Zijn 4 andere kinderen hebben allen (eens) in het bedrijf gewerkt.
Nu is mijn schoonbroer 2 weken geleden overleden... Grande Fiasco!
Mijn nicht is blijkbaar ergens in 2012 zaakvoerder af geworden en mijn schoonbroer in de plaats.
Wanneer juist weet ze niet. Ze hadden een boekhouder maar mijn nicht weet niet welke en of die nog iets gedaan heeft de laatste maanden/jaren.
Hun wagens zijn in april/mei teruggehaald worden door achterstallige schulden vermoed ik.
Een paar zonen hebben met kredietkaarten van het bedrijf geld ontvreemd maar hun vader heeft daarvan nooit aangifte gedaan.
Nu kreeg mijn nicht vandaag een aanslagbrief waarop ze voor minimum belastbare winsten €19.000 bruto aangerekend heeft gekregen, netto zo'n €14.500. Ze heeft dat geld dus niet.
- Als het bedrijf verlies zou geleden hebben, rekenen de belastingen dan nog altijd die minimum belastbare winsten aan?
Kan het zijn dat de boekhouder zich niet meer ingelaten heeft met de belastingsaangifte waardoor de belastingsdienst de juiste cijfers niet heeft doorgekregen?
- Kan mijn nicht nog iets doen om het ontvreemde geld terug te krijgen om zo die belastingen (voor een deel) terug te betalen? Is er een mogelijkheid tot afbetaling? ... Ze heeft momenteel een inkomen van €1400 per maand waarvan ze ook nog eens €200 moet afleggen voor een lening van haar vader...
Graag wat advies zodat ik haar een beetje kan helpen.