Dag forum,
Gezien ik geen held ben in belastingaangiftes had ik graag beroep gedaan op jullie kennis.
Mijn vriendin (wettelijk samenwonend) en ik hebben vorig jaar via een bouwfirma een te bouwen nieuwbouw gekocht, type sleutel op de deur. De akten voor de leningen en het verkoop van de grond zijn verleden op 19 december 2012. De bouw is gestart 10 april 2013 (na verkrijgen bouwvergunning etc.). Sinds 19 december zijn wij dus officieel eigenaar van een lapje grond. Verder hebben wij geen andere woningen/gronden in ons bezit (voorlopig wonen wij in een huurappartement).
In december hebben wij ook elk een schuldsaldoverzekering afgesloten en reeds betaald in 2012 via een eenmalige premie.
Nu vraag ik mij af of wij:
1. Vak III. - INKOMSTEN VAN ONROERENDE GOEDEREN.
A. BELGISCHE INKOMSTEN.
4. Gronden, materieel en outillering die u niet verhuurt of die u verhuurt aan natuurlijke personen die ze niet voor hun beroep gebruiken:
dienen in te vullen, of misschien iets anders in Vak III.
2. Ik heb vakje 1371 gebruikt om de SSV in te geven. Is dit volgens jullie correct?
3. Van mijn ouders heb ik een redelijk mooi bedrag ontvangen (bij wijze van lening tegen 0% intrest) om dit project te financieren. Moet dit ergens worden aangegeven?
4. Zie ik verder nog iets over het hoofd? Tips? Opmerkingen?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!