grensarbeider belgie-nederland

Anoniempje_
Topic Starter

grensarbeider belgie-nederland

#1 , 18 jun 2013 08:14

hallo,
ik woon i Belgie en ben werkzaam in Nl. hoe moet ik mijn belastingsaangifte in belgie invullen????Wat kan ik vrijstellen? Kan ik ziekenfonds betaald in NL en pensioensparen ergens in Belgie invullen in de hoop minder aanvullende gemeentebelasting te betalen??

Aub kan iemand mij informeren? Want als ik het nu bereken, zal ik (woonachtig in Antwerpen) aanvullende gemeentebelasting van meer dan 2000 eur moeten betalen. Dus zowel in NL als Belgie terugbetalen, dit is gewoon te absurd!

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisss

#2 , 18 jun 2013 14:58

Hier zult u m.i. genoeg info vinden: http://startpuntgrensarbeid.benelux.int/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat ook een e-mailadres en telefoonnr.

r73

#3 , 23 jun 2013 21:59

Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat je er verstandig aan doet dit zelf uit te zoeken (of op zijn minst de berekening te begrijpen).

Enorme hulp is het boekje "als verhuizen emigreren is" van MLHA Pechholt (ISBN 978-90-13-04965-7) let op, 3e druk!
Dit staat vol met tips waaronder ook berekeningen voor diverse situaties van werken in NL en wonen (met gezin/alleenstaand) in Belgie.

Vakbonden (ACV) hebben speciale zitdagen waarbij ze grensarbeiders helpen met het invullen van de aanslagen.
Als lid van een NL vakbond wordt je hier evenzo geholpen, deze mensen hebben kennis van zaken.

Succes.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”