Extra medische kosten inbrengen als beroepskosten? mogelijk?

Julius777
Topic Starter

Extra medische kosten inbrengen als beroepskosten? mogelijk?

#1 , 13 jul 2013 19:51

Geachte,

Ik ben wegens een rugfractuur invalide en vorig jaar ontslagen door mijn werkgever (met opzeg) tijdens mijn periode van arbeidsongeschiktheid.

De operatie is allesbehalve goed verlopen en ik ben te rade gegaan bij 4 professoren orthopedie om "een second opinion" te bekomen.

Een was bij een professor aan een zeer gerenomeerd ziekenhuis in het buitenland.

Kan ik de kosten - medische kosten en overnachting hotel + verplaatsing met trein - inbrengen als beroepskosten bij mijn belastingsaangifte?

Deze heb ik uiteraard aangegaan om het genezingsproces te bespoedigen en met het oog op mijn job te kunnen behouden.

Alvast dank voor de info.

mvg,

Julius

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 14 jul 2013 16:37

Als het al aanvaard zou worden moet je met je aangegeven beroepskosten wel boven de fortait uitkomen vooraleer je je eerste euro belastingskorting "verdiend"

Julius777
Topic Starter

#3 , 14 jul 2013 17:12

ik kom uit boven de forfait wegens advocatenkosten gemaakt ter behoud van job

Reclame

basejumper

#4 , 16 jul 2013 19:59

Beroepskosten zijn kosten die je doet met als rechtstreeks verband dat je die moet doen om je inkomen te realiseren.
Medische kosten horen daar door niet bij. Ik acht de kans zeer klein dat men dat gaat aanvaarden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”