Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met dat kantoor. Ze blijven beweren dat ik huurder ben van die persoon met belatingsschulden.
Ze verwachten van mij dat ik bewijs dat er heden geen achterstallige huurbetalingen zijn en eisen dat vanaf januari de huur op de rekening van de belastingsontvanger wordt gestort.
Echter: ik ben GEEN huurder en ze zeggen dat ik dat met bewijzen????Hoe???
Ik had reeds brief gestuurd om te melden dat ik geen debiteur ben van die persoon.
Ik doe nu verder niets meer en wacht af op wat komen gaat. Maar wat kan er komen???
Alleereerst, zijn de stukken die je vanuit Wallonië kreeg in het frans (naar alle vermoeden), dan gaan ze reeds in de fout.
Je vermeldt dat je geen huurder bent, dus ben je eigenaar van het appartement waar je verblijft?
Hoelang is dit reeds?
Heb je een ID kaart lezer of laat je een derde je belastingen invullen?
Met je ID kaart kan je toegang krijgen via 'myminfin' van financiën tot je fiscale bestanden. Daar kan je onder vermogen je woning dan zien staan. Dit afdrukken en opsturen zodat je kan bewijzen dat je eigenaar bent.
Je kan ook naar je gemeentebestuur gaan en er een uittreksel van je kadastrale gegevens vragen zodat je kan bewijzen dat je eigenaar bent en géén huurder.
Als je brief in het frans opgesteld is, neem dan telefonisch contact op met financiën op het nummer 0257/257.57.
Vraag daar of het normaal is dat je een officiëel stuk krijgt in de franse taal. Ze zullen je daar antwoorden dat de betrokken dienst hun briefwisseling dienen op te sturen via Brussel voor vertaling naar je eigen taal.
Vraag daarbij wat je te doen staat om dit gedaan te krijgen = probleem (tijdelijk of misschien zelfs totaal) opgelost.
Ik heb dit reeds een geweten in een andere zaak. Ik deed de betrokkenen een eenvoudige brief in het nederlands terugsturen met de vraag om ingevolge de taalwetgeving alle stukken op te sturen in het nederlands = nooit meer iets van gehoord.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)