Hallo
Ik zit met de volgende situatie: ik ben getrouwd met een Britse. Zij heeft geen werk maar in het verleden wel(redelijk wat) geld verdiend en dat geinvesteerd in Buitenlands (In Londen en Boedapest) vastgoed dat zij verhuurt.
Omdat wij in het buitenland woonde en om mijn Belgische belastingen niet nodeloos ingewikkeld te maken (ik heb altijd in Belgie een onroerend goed hgehad en dit braaf aangegeven) heb ik haar onroerend goed in het buitenland nooit aangegeven. Ik weet dat ik dat zou moeten doen en het knaagt een beetje dat ik dat nooit gedaan heb.
Ik probeer nu te berekenen wat de invloed gaat zijn op mijn belastingen als ik dit aangeef.
Ik begin binnenkort te werken in Belgie en verdien ongeveer 60 000 Eur Bruto per jaar (geen rekening houdende met de wagen etc)
I weet dat het VK en hongarije een dubbel belastingsverdrag hebben met belgie, dus in principe belasten zij dit niet maar tellen ze het wel mee om het progressievoorbehoud te berekenen
Dat vond ik hier http://financien.belgium.be/nl/particul ... _verblijf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu zijn die huuropbrengsten vrij hoog (huren in Londen is wel wat anders dan hier) dus alles samen minus de buitenlandse belastingen reken je maar op 40 000 Eur per jaar.
Nu vind ik op veel forums dat dat geen verschil uitmaakt als je al aan het hoogste tarief wordt belast, maar dat lijkt me dus wel het geval te zijn.
Nu ga ik op 60 000 EUR belastingen betalen met wat vrijstelling door een kind (en vrouw op dit momment aangezien ik haar huurinkomen niet aangeef) ten laste, als ze daar die 40000 bijtellen kom ik wel aan een heel hoog belastingstarief, dat kan niet kloppen. In dit iets oudere artikel berekenen ze het anders http://www.iec-iab.be/nl/leden/Publicat ... ederen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik snap niet echt hoe ze die berekening maken.
Kan iemand het mij uitleggen en misschien adivseren of ALS ik het nu aangeef de fiscus mij geen aanslag voor de vorige jaren gaat toesturen, dat wil ik ook niet natuurlijk.