Hallo,
binnen enkele maanden begin ik te werken als huisarts in opleiding (dit is een soort stageperiode onder arbeidscontract dat je moet volbrengen vooraleer je officîeel huisarts bent en je zonder begeleiding de job uit mag oefenen, ik ben dus werknemer de komende 2 jaar). Nu moet ik vooraleer ik mijn eerste werkdag begin uiteraard beschikken over materiaal (mijn stagemeester voorziet dit niet) zoals een bloeddrukmeter, otoscoop, ECG toestel, dokterstas, noodmedicatie, een auto voor huisbezoeken etc. Dit medisch materiaal is allemaal zeer duur, het basissetje medisch materiaal (zonder praktijkkost etc want dat is natuurlijk voor de stagemeester) kost me dit zeker 8000 euro. Ik moet dit materiaal natuurlijk hebben voor ik aan mijn eerste werkdag begin. Nu is mijn vraag: mag ik dit materiaal dan inbrengen als werkelijke beroepskost? Aangezien ik het dus nu ga kopen (dus nog als student, voor ingang van mijn arbeidscontract)?
Iemand die hier meer over weet?
Alvast bedankt!
Sara