Fiscale Aanslag : substantiele vormvereisten

Goede14
Topic Starter

Fiscale Aanslag : substantiele vormvereisten

#1 , 19 apr 2014 21:11

Waar kan ik vinden welke vormvereisten substantieel zijn en op welke basis een aanslag nietig verklaard kan worden ? opzoekingen in google leiden me niet ver.

Ik woon in geen gemeente x. Stel dat op het aanslagbiljet een gemeente Y staat met totaal andere postcode , is de aanslag zelf dan nietig (zelfde % gemeentebelastingen in beide gemeenten)

Als op de achterzijde de Gewestelijke Directie (voor Bezwaarschriften) er één is van een andere provincie dan de woonplaats, is de aanslag dan nietig ?

Heeft een belastingskantoor eigenlijk een territoriale (beperking van ) bevoegdheid of niet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 apr 2014 22:30

Waarom zou er een andere gemeente op vermeld staan? Het is steeds het controlekantoor waaronder uw woonplaats ten tijde van de aangifte viel die het aanslagbiljet zal versturen. Hetzij naar dat adres, hetzij naar uw nieuw adres indien u intussen verhuisd bent.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#3 , 20 apr 2014 00:10

Directies lopen ook niet altijd gelijk met de provincies, bv de directie BTW Mechelen gaat tot Leuven.

Reclame

Jef 007

#4 , 20 apr 2014 11:37

misschien wat meer info van TS???

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”