alle kinderen ten laste bij beide werkgevers?

nadia73
Topic Starter

alle kinderen ten laste bij beide werkgevers?

#1 , 03 jun 2014 11:38

Ik hoor net van een collega een verhaal van iemand die hun 2 kinderen ten laste opgeven bij zowel haar als zijn werkgever. Op die manier houden ze maandelijks netto meer over, maar leveren ze in bij de afrekening van de belastingen. Zij zijn getrouwd (dus het is niet dat de belastingen hen beiden als alleenstaanden zien).
Kan dit wel? Ik vind hier nergens info over. Wel over het splitsen van de kinderen, 1 kind ten laste bij elke partner, maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Lijkt me heel handig, meer overhouden tijdens het jaar, minder terugkrijgen bij de afrekening. Is voor de belastingen omwille van de intresten niet zo handig.
Iemand enig idee of dit effectief kan en hoe dit dan precies werkt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nadia73
Topic Starter

#2 , 04 jun 2014 10:52

Ondertussen weet ik iets meer. Men zou beide kinderen wel bij beide werkgevers als ten laste doorgeven, maar op de belastingsbrief staan ze enkel bij de vader ten laste. Is dit wettelijk?

wanton

#3 , 04 jun 2014 11:59

Ik denk niet dat hier iets onregelmatig of onwettelijk gebeurt.
Het heeft idd als voordeel dat men iedere maand iets meer netto heeft , maar bi de afrekening minder recupereert.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Turaki

#4 , 04 jun 2014 13:03

Het is niet de gewoonte om de kinderen te splitsen voor de belastingen. Wel bestaat de mogelijkheid om de helft van het belastingvoordeel aan de partner te laten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”