Belastingaangifte ex-zelfstandige

Megs86
Topic Starter

Belastingaangifte ex-zelfstandige

#1 , 11 aug 2014 13:35

Tot eind januari 2013 was ik zelfstandige in hoofdberoep, gedurende de hele maand januari is er echter geen activiteit meer geweest (geen aan of verkoop). Ik neem aan aangezien ik dit jaar geen bruine envelop heb gekregen ik mijn belastingaangifte opnieuw moet laten doen door een boekhouder, die tijd heeft tot ergens eind oktober dacht ik. Nu ben ik niet tevreden over mijn boekhouder die de zaken regelde toen ik zelfstandig was, kreeg meerdere keren een boete wegens laattijdig indienen van de btw aangifte. Moet ik de aangifte verplicht dit jaar door hem laten invullen of kan ik dit door een andere boekhouder laten doen? Is er niet een soort instantie die de aangifte indient zoals voor gewone werknemers of moet dit verplicht door een boekhouder gebeuren?

Aangezien ik geen zelfstandige meer ben kan ik nergens met mijn vraag terecht dus probeer ik het hier even. Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 11 aug 2014 13:58

U kunt uw aangifte zelf doen of via een boekhouder, geen enkel probleem. Maar u bent nu wel te laat, enkel de boekhouders mogen nu nog indienen.

Megs86
Topic Starter

#3 , 11 aug 2014 18:42

Op zoek naar een correcte boekhouder dan maar. Ik neem aan dat ik volgend jaar weer gewoon een bruine envelop krijg en het kosteloos kan laten invullen bij het belastingkantoor?

Reclame

LeenW

#4 , 11 aug 2014 18:47

Niet iedereen krijgt de brief nog, maar u kunt het idd gewoon bij u belastingskantoor laten doen begin juni.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”