prijzen winnen via wedstrijden - wat met belasting?

professionalgamer
Topic Starter

prijzen winnen via wedstrijden - wat met belasting?

#1 , 19 aug 2014 09:50

Hallo,

Als je meedoet aan wedstrijden van kranten, tijdschriften, websites en je wint prijzen Hoe moet je dit aangeven aan de belastingen?
Ik heb het niet over eenmalig een prijs winnen maar paar keer per maand. Dus tientallen rpijzen op een jaar.

Met vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 19 aug 2014 20:22

Ik neem aan dat u zo iemand bent die alle mogelijke prijsvragen afstruint, wat uw goed recht is. Zelfs dan zijn er volgens mij geen belastingen verschuldigd, want er zit geen systematiek in uw winst: als u vanaf morgen héél veel pech heeft, dan wint u niets meer. Ik neem wel aan dat het hier niet om geldprijzen via pokertoernooien of zo gaat, maar over diverse prullaria van allerlei aard die worden weggegeven.
Laatst gewijzigd door WP002 op 20 aug 2014 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

professionalgamer
Topic Starter

#3 , 20 aug 2014 09:07

Inderdaad. Ik tracht aan zoveel mogelijk wedstrijden mee te doen. Meestal zit er een patroon in waardoor je de kansen kan vergroten om te winnen.
Ik neem aan dat wanneer ik start met deze prijzen door te verkopen ik wel belasting verschuldigd ben?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2014 09:53

Ik neem aan dat wanneer ik start met deze prijzen door te verkopen ik wel belasting verschuldigd ben?
Op kapaza staat er enorm veel die niet belast word, ook op de rommelmarkten is dit zo.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden

#5 , 20 aug 2014 14:02

Op kapaza staat er enorm veel die niet belast word, ook op de rommelmarkten is dit zo.

is dat onlangs niet in het nieuws geweest dat ze er gepakt hadden die regelmatig zo verkochten.
en dat ze hierop extra gingen controleren
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

WP002

#6 , 20 aug 2014 16:33

Maar wat is regelmatig? Ik heb altijd op 2dehands een collectie dvd's staan, ik ben verzamelaar en probeer van oudere uitgaves af te raken ten voordele van nieuwe, betere uitgaves. Winst maak ik hier zeker niet op, ik zou zeggen dat het eerder een poging is om het verlies in te perken ...

Gebruiker21

#7 , 25 aug 2014 09:51

Men kan inderdaad maar belasten als je effectief winst maakt. Ikzelf verkoop ook DVD's en andere zaken op eBay, maar winst maak ik hier niet op. Mijn verkoopprijs is meestal lager dan de aankoop prijs. Als men mij wil belasten op de winst die ik maak, mogen ze me geld bijgeven ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”