Laat maar

bollywood
Topic Starter

Laat maar

#1 , 28 aug 2014 11:22

Antwoord al gevonden
Laatst gewijzigd door bollywood op 31 aug 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 aug 2014 20:12

Jullie moeten beschouwd worden als 2 alleenstaanden. Net zoals feitelijk samenwonenden. Maar als jij onkosten inbrengt die misschien door haar gedragen ( kunnen) worden, vind ik het normaal dat zij zoiets onderzoeken. Anders zie ik geen reden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2014 20:55

Bij mijn weten kunnen ze ook info opvragen net zoals een DW bij de politie (meestal via kwartierinspecteur)

Reclame

Redrum

#4 , 29 aug 2014 08:33

U zegt dat zij bij u woont, maar uw domicilie is ergens anders gevestigd?

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 aug 2014 20:14

Bollywood spreekt orakeltaal. Graag wat meer duidelijkheid. Verdoezelen helpt niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

polk

#6 , 29 aug 2014 21:03

Als jullie op dezelfde plek wonen moet jullie domicilie dezelfde zijn. Maakt niet uit of jullie een koppel zijn en een gezin vormen, gewoon vrienden zijn, broers, roommates of whatever. Hij mag natuurlijk niet eisen dat jullie een gezamenlijke aanslag indienen, maar ik denk niet dat dit bedoeld wordt. In principe heeft de fiscus hier niets mee te maken, maar als hij vaststelt dat er domiciliefraude gepleegd wordt kan hij deze informatie wel doorgeven aan de politie, waarna de wijkagent wellicht eens zal langskomen.

Een inspecteur van de belastingen mag alle inlichtingen opzoeken die hij nodig acht om op een correcte manier de belastbare basis te bepalen (met een aantal uitzonderingen waarvoor bepaalde procedures moeten gevolg worden, bvb opheffing bankgeheim of verhoor van getuigen). Het is niet omdat hij bijvoorbeeld aanslagjaar 2012-2013 onderzoekt, dat jullie vanaf 2014 het recht hebben om domiciliefraude mogen plegen.

Jef 007

#7 , 30 aug 2014 11:59

haloooo bollywood????

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”