BTW terugvorderen bij reizen buiten de EU

Belli
Topic Starter

BTW terugvorderen bij reizen buiten de EU

#1 , 10 sep 2014 12:44

Wij hebben in de maand augustus in België een mobilhome gehuurd om naar Noorwegen te reizen.
Op verschillende websites met reisinformatie over Noorwegen wordt melding gemaakt over het feit dat je bij reizen buiten de EU de BTW op de huur van de mobilhome kan terugvorderen van de verhuurder.
Ik heb dit bij vertrek nog nagevraagd bij de verhuurder. Bij het indienen van de nodige bewijsstukken per dag zouden wij per verblijfsdag in Noorwegen van hen inderdaad de BTW terugkrijgen.
Bij thuiskomst echter melden zij ons als we dit nogmaals navragen dat tijdens ons verlof de BTW wetgeving gewijzigd is en dat de overheid het "achterpoortje" gesloten heeft. Dat ze ons dus niets gaan terugbetalen.
Ik kreeg van hen een heel onsamenhangende en verwarrende uitleg en ik zou graag zeker zijn dat ik hun verhaal mag geloven.
Kan er iemand dit voor mij bevestigen of ontkennen?
Het gaat hier over een bedrag van een 350 euro dus ik zou toch wel graag zeker zijn dat men mij de waarheid vertelt...

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding