ereloonnota

Luha
Topic Starter

ereloonnota

#1 , 16 sep 2014 19:14

Moet een ereloonnota, opgemaakt door een expert-schatter, VERPLICHT een volgnummer vermelden?

Ik ontving een ereloonnota, zonder vermelding van volgnummer, maar mét aanrekening van 21% BTW. Is dit correct?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2014 20:24

Iedere factuur of ereloonnota moet een nummer dragen.

denlowie

#3 , 17 sep 2014 08:03

Wat gaat dit voor u uitmaken of er een nummer op staat of niet, betalen zal je dit toch moeten, maar je denkt misschien dat het in het zwart is gedaan zeker ?

En had de landmeter een willekeurig nr op geplaatst dan had je dit Betaald ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 17 sep 2014 09:48

Jammer genoeg klopt het wat gier wordt gezegd.

Indien gewenst, deel ik een (geanonimiseerd) vonnis waarin de rechtbank van koophandel Gent, afdeling Dendermonde uitdrukkelijk stelt dat een factuur betaald moet worden, ook al voldoet ze niet aan de fiscale vereisten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Luha
Topic Starter

#5 , 17 sep 2014 10:07

Ereloonnota is betaald. Maar klopt de redenering dat BTW "onterecht" aangerekend werd?
Graag had ik het vonnis ontvangen.

Luha
Topic Starter

#6 , 17 sep 2014 10:07

Ereloonnota is betaald. Maar klopt de redenering dat BTW "onterecht" aangerekend werd?
Graag had ik het vonnis ontvangen.

denlowie

#7 , 17 sep 2014 10:13

Weet u of deze nota in zijn officieel boekhouding verwerkt is of niet verwerkt is?

Dit weet enkel de landmeter en zijn boekhouder, en daar moet de consument zich geen zorgen over te maken, het is de taak van de controle van de BTW om dit uit te pluizen.
Een consument moet nu toch niet de boekhouding van zijn leveranciers beginnen controleren!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen

#8 , 17 sep 2014 14:09

Waarom zou de btw ten onrechte zijn aangerekend?

Luha
Topic Starter

#9 , 17 sep 2014 15:09

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de schatter misschien BTW in eigen zak zal steken (geen volgnummer op ereloonnota, dus.....)

JPV
Juridisch actief: Ja

#10 , 22 sep 2014 13:01

U kan deze factuur ter info altijd doorsturen naar de BTW-controle. Zij kunnen dit nagaan.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”