welke aftrek voor woonbonus?

iStef
Topic Starter

welke aftrek voor woonbonus?

#1 , 27 okt 2014 16:11

Hallo,

We hebben dit jaar onze woning verkocht en een nieuw hypothecair krediet aangegaan voor de bouw van onze nieuwe woning. Weet iemand wat ik volgend AJ2015 zou kunnen aangeven als woonbonus?

Situatie:
September 2014: verkoop van onze enige eigen woning en aflossing van hypothecair krediet voor deze woning
Oktober 2014: nieuw hypothecair krediet voor de bouw van onze nieuwe woning, maar aangezien de bouw van de woning pas 2015 start, zullen er dus nog geen kapitaalsaflossingen gebeurd of interest betaald zijn in 2014. (doordat de akte van het nieuwe hypothecaire krediet bij de notaris getekend werd voor 31/12/14, vallen we onder het huidige woonbonusstelsel)

Vraag:
1) Mag ik dan de volledige woonbonus aangeven volgend jaar (3040 eur)? Rekening houdend met de kapitaalaflossing/interest van het oude krediet.
2) Of kan ik volgend jaar slechts 0 eur aangeven omdat op het nieuwe krediet nog geen interest en/of kapitaalaflossingen gebeurd zijn?

Enorm bedankt al voor jullie reactie!
Stef

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 okt 2014 10:44

U kan volgend jaar nog de aftrek genieten van vorig krediet. Indien u vorig krediet niet volledig hebt terugbetaald met het nieuwe krediet, komen alle bedragen in aanmerking.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

iStef
Topic Starter

#3 , 29 okt 2014 11:46

Ok bedankt voor de info!

Mvg,
Stef

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”