startlening

startmeup
Topic Starter

startlening

#1 , 12 mar 2015 16:49

hey, als ik een lening afsluit om materiaal te kunnen kopen om zelfstandig te worden, en ik koop dit materiaal allemaal samen in hetzelfde jaar, kan ik dan bv 10 jaar lang het maandelijkse bedrag om de lening te betalen inbrengen als beroepskosten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod

#2 , 12 mar 2015 18:38

Neen.

U moet uw aankopen afschrijven over de voorgeschreven termijn.
Bijvoorbeeld meubilair en machines zullen 10 jaar zijn, computers en klein materiaal 3 jaar, rollend materiaal (zoals een bestelwagen) is dan weer 5 jaar.

Wat wel kan is de interesten van de lening inbrengen als beroepskost, hoe dat juist in zijn steel zit weet ik niet exact, je (zakelijke) bankier kent daar we alle mogelijkheden.

basejumper

#3 , 12 mar 2015 18:57

Beste

http://www.ikwilstarten.be/infobank/faq ... ondernemen" onclick="window.open(this.href);return false;

Best even kijken. Bespreek uw plannen eerst met sociaal secretariaat/UNIZO of VOKA/uw bankier (met kennis van zaken in ondernemerssegment. Uw vraagstelling getuigt op zich van een actueel gebrek aan kennis of know how. En dat geeft duidelijk aan dat u een business plan nodig heeft vooraleer u van start gaat.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Pieter6

#4 , 30 mar 2015 22:50

hey, als ik een lening afsluit om materiaal te kunnen kopen om zelfstandig te worden, en ik koop dit materiaal allemaal samen in hetzelfde jaar, kan ik dan bv 10 jaar lang het maandelijkse bedrag om de lening te betalen inbrengen als beroepskosten?
De terugbetaling van een lening bestaat altijd uit kapitaal + intrest. Enkel de intresten kunnen ingebracht worden als kosten, zoals hierboven al beschreven.
Ivm afschrijvingen: Wanneer de waarde <€1.000 per factuur (of zelfs per product maar dat ben ik niet 100% zeker) is, mag dit direct worden opgenomen in kost. Voor 2014 was dit slechts geldig voor bedragen <€250.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”