Hallo,
Ik ben sinds 3 jaar invalide (66%) en vroeg me toch af of dit klopt i.v.m de belastingen.
Vorig jaar heb ik 3800 euro belastingen moeten betalen door een fout van de mutualiteit. De mutualiteit had mij 2200 euro teveel betaald. Ik heb dit gedurende een jaar terugbetaald met 200 euro per maand. Dus voor het jaar 2014 heb ik een hoger inkomen gehad door die fout, maar ik heb ze wel moeten terugbetalen. Daar ik deze terugbetaald heb, zouden ze dit rechtzetten in het fiscaal attest wat ik dit jaar bij de belastingen moet aangeven. Dit is ook gebeurd.
Maar nu heb ik de belastingen voor dit jaar (inkomen 2014) eens berekend via Taxonweb. Nu zou ik terug 2500 euro moeten betalen. Kan dit?
Ik heb een invaliditeitsuitkering en vakantiegeld van vorig jaar als inkomsten, en kan zware handicap en alimentatiegeld inbrengen als aftrekbaar.
Ik ben wettelijk gescheiden, dus er is maar inkomsten van mij alleen.
De mutualiteit zegt wel dat dit niet zou kunnen, dat ik normaal zou moeten terugkrijgen of wel gewoon niks betalen en niks terugkrijgen... Maar ze zeggen niet wat ik er kan aan doen. Bij de belastingen sturen ze mij ook van het kastje naar de muur.
Ik hoop dat jullie mij kunnen een antwoord geven of dit eigenlijk wel kan, en waar ik anders moet zijn om dit recht te zetten.
Bedankt