Zwart werk aangeven

Fruitmand
Topic Starter

Zwart werk aangeven

#1 , 03 sep 2015 17:13

Beste,

mijn ex werkt in het zwart en krijgt een ziekte uitkering en ook verschillende hulp via ocmw (eten , korting op zaken). Ik weet waar hij werkt en wanneer. Waar dien ik dit aan te geven ?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 03 sep 2015 17:23

Tenzij u een of ander ambtenaar bent, dient u niets te doen. Er is geen enkele verplichting tot het aangeven van zwartwerk.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 sep 2015 17:37

Doe hem een wit hemd cadeau.
Dan werkt hij in het wit.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Fruitmand
Topic Starter

#5 , 03 sep 2015 18:23

Als het niet verplicht is dan geef ik het niet aan. Kan ik hiermee zelf niet in de problemen komen ?

mjers

#6 , 03 sep 2015 22:04

Ik zie in uw vorige posts dat u reeds heel wat problemen met uw ex heeft. denk nog eens na vooraleer je nog wat olie op het vuur gooit.

Uiteraard is het niet verplicht om dit aan te geven, dat wist u zelf ook wel...

Fruitmand
Topic Starter

#7 , 07 sep 2015 22:17

Ongelooflijk die laatste reactie ...

LeenW

#8 , 07 sep 2015 23:50

Kijk, alle respect voor mensen die tegen zwartwerk zijn omdat het verkeerd is, volledig akkoord hiermee. Wilt u het gaan aangeven om de juiste redenen, wil ik voor u zelfs nog het volledige adres gaan opzoeken. Maar om het te gebruiken om u ex terug te pakken is echt wel laag.

mjers

#9 , 08 sep 2015 08:12

Ongelooflijk die laatste reactie ...
Ongelooflijk? leg uit aub? Ik volg oprecht niet...

Denkt u nu werkelijk dat wij geloven dat u dacht dat zwartwerk aangeven verplicht was?

Volgens uw vorige topics heeft uw ex reeds uw kind gegijzeld. Dat geeft voor mij aan dat het iemand is die lak heeft aan de wet. Het gaat hier om uw eigen veiligheid. U hebt er niets, maar dan ook niets mee te winnen, behalve al een reeds heel gefrustreerd persoon met criminele gedachten nog meer op stang jagen. Denk je dat zoiets in uw voordeel speelt?

U bijt hier naar de mensen die u trachten te helpen, ik dacht dat je de hint door had... Blijkbaar niet.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 sep 2015 12:34

En waarom mag TS niet die aangifte doen?
Hij overtreedt hier mogelijk een aantal wetten waarom zouden we dat moeten toelaten.
Ook all is het anoniem... toch kan de man vermoeden dat TS het heeft gedaan en dat kan inderdaad gevolgen hebben.
Het is aan TS om hierover te beslissen.

LeenW

#11 , 08 sep 2015 12:56

Hij overtreedt hier mogelijk een aantal wetten waarom zouden we dat moeten toelaten.
Ook all is het anoniem... toch kan de man vermoeden dat TS het heeft gedaan en dat kan inderdaad gevolgen hebben.
Er zijn verschillende goede redenen om zwartwerk aan te geven. Wraak nemen op de ex is dat niet.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#12 , 08 sep 2015 13:01

Mee eens voor 99% maar er kunnen wel redenen zijn waarom TS wel aangifte wil doen.
Indien wraak totaal af te raden.
Heb zo meerdere cases gezien op onze dienst en als het daarom was werd het ten stelligste afgeraden...maar het was en is steeds de persoon zelf die moet beslissen en is verantwoordelijk voor zijn / haar daden en de gevolgen.

mjers

#13 , 08 sep 2015 13:07

NIemand die zegt dat ze het niet mag aangeven.
Ze heeft er ook al de nodige informatie voor gekregen.

Of het in haar voordeel speelt betwijfel ik ten sterkste. Zeker iets dat TS moet meenemen in haar overweging.

Fruitmand
Topic Starter

#14 , 08 sep 2015 13:55

Post van de gijzeling gaat over ex waarmee ik geen kinderen heb. Deze post gaat over de man die veroordeeld is tot het betalen van onderhoudsbijdrage voor ons kind maar het blijkbaar zogezegd niet kan omdat hij geen werk heeft. En nu moet men niet komen met dat ik te weinig info heb gegeven. Ik heb niet voor niets twee verschillende topics geplaatst.

Ik dacht dat ik hier was om wat hulp te krijgen en vind het echt jammer dat er dan foute conclusies worden getrokken. Wraak is nooit de juiste weg. Maar conclusies trekken zonder meer zeker ook niet. Ik heb allesbehalve wraakgevoelens want ik heb hem verlaten en niet omgekeerd.

Maar zelfs al ging ik mijn andere ex aangeven voor zwartwerk, welk nadeel heeft dit ? Men zegt hierboven dat het anoniem kan. Weet u hoeveel vijanden een man heeft die zulke dingen doet ? Denkt u dat deze man niet meer op zijn kerfstok heeft staan ? Deze meneer heeft mij zodanig mishandeld dat ik een kind ben verloren. En zelfs tegenover hem heb ik geen wraakzuchtige gevoelens.

Fruitmand
Topic Starter

#15 , 08 sep 2015 13:57

Tegen mij hebben ze gezegd dat ik zelf de nodige moeite MOET doen om aan de onderhoudsbijdrage te komen. Binnenkort is het : Hoe... u wist dat hij in het zwart werkt en u heeft niets ondernomen ?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”