lening 2003 en 2009

Francoise
Topic Starter

lening 2003 en 2009

#1 , 27 jun 2010 16:05

Ik heb een klein vraagje over het wat en waar inbrengen van welk bedrag op de belastingbrief.

Mijn partner en ik (niet wettelijk samenwonend) kochten in 2003 samen een woning. Wij zijn hiervoor een lening
aangegaan en zijn ieder 50% eigenaar.
In mei 2009 zijn we begonnen aan verbouwingen. De nieuwe lening hiervoor en de oude lening zijn overgezet
naar een andere bank. We hebben voor deze nieuwe lening ook een nieuwe schulsaldoverzekering afgesloten
(in één keer betaald).

Ik heb nu dus een hypothecair attest voor 01-04/2009 van onze oude lening van 2003 +
een hypothecair attest voor 05-12/2009 voor de overname van de oude lening en de nieuwe verbouwingslening +
een attest van de nieuwe schuldsaldoverzekering.

Val ik nu onder het oude of nieuwe systeem en wat moet ik waar invullen?

Bedankt alvast voor een antwoordje, ik kan er echt niet goed meer aan uit.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 27 jun 2010 23:47

Indien U nu een herfinancieringslening hebt aangegaan voor een lening uit 2003 , blijf je onder het oude systeem vallen. dwz. de aflossingen onder code 1355. De intresten van de oorspronkelijke lening bij 1146. De intresten van de bijkomende lening onder 1138. Iedere partner vult telkens de helft van de bedragen in. De administratie zal waarschijnlijk de documenten van de bijkomende lening opvragen als bewijs.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”