Belastingen op een buitenlandse scheking

MaryLouisse
Topic Starter

Belastingen op een buitenlandse scheking

#1 , 04 aug 2010 17:56

Ik heb al op verschillende sites gezocht, en toch vind ik nergens het antwoord op deze vraag, hopelijk kan iemand me hier helpen?
Weet iemand hoeveel belastingen je moet betalen op een schenking vanuit het buitenland? Heeft iemand misschien een site met meer informatie over dit onderwerp?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 aug 2010 18:06

Ik heb al op verschillende sites gezocht, en toch vind ik nergens het antwoord op deze vraag, hopelijk kan iemand me hier helpen?
Weet iemand hoeveel belastingen je moet betalen op een schenking vanuit het buitenland? Heeft iemand misschien een site met meer informatie over dit onderwerp?
Alvast bedankt!
De ontvanger in België moet in eerste instantie alleszins niets betalen. Indien de schenker binnen de drie jaar na de schenking zou overlijden en op het ogenblik van overlijden in België gedomicilieerd zou zijn dan zijn er Belgische erfenisrechten verschuldigd.

Of er in het buitenland, waar de schenker is gedomicilieerd, rechten moeten worden betaald (en wanneer) hangt af van de fiscale wetgeving van het land in kwestie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”