vrijstelling woon-werkverkeer (trein) verkeerd ingevuld

frederica
Topic Starter

vrijstelling woon-werkverkeer (trein) verkeerd ingevuld

#1 , 30 jun 2010 20:42

Hallo,

Ik ben vandaag door mijn belastingen via tax-on-web in te vullen tot de ontdekking gekomen dat ik deze al jaren verkeerd invul (noem mij maar blond). Mijn woon-werkverkeer vul ik goed in, maar de vrijstelling niet. Ik dacht altijd dat je enkel de maximale vrijstelling mocht invullen zoals bv vorig jaar 170 euro. Als vak 17 a ingevuld is mag je blijkbaar het volledige bedrag als vrijstelling ingegeven.

Nu zou ik graag een herziening aanvragen. Hoe en tot wanneer kan ik teruggaan? De fout is begaan op aanslagjaar 2006 - 2007 - 2008 en 2009.

Wie kan mij helpen aub? Blijkbaar ben ik enkele duizenden euro's misgelopen en wie kan dit niet gebruiken tegenwoordig.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 jun 2010 21:21

3 jaar dacht ik.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2010 23:28

Vijf jaar vanaf 1 januari van het jaar waarin de belasting is gevestigd (art. 376, § 1, WIB, Termijn op vijf jaar gebracht door programmawet van 22 december 2008).

Ambtshalve ontheffing aanvragen bij de gewestelijke directeur.

Reclame

frederica
Topic Starter

#4 , 07 jul 2010 19:59

Wat houdt ambtshalve ontheffing in? Kan ik best hulp zoeken?

Zozan

#5 , 20 aug 2010 15:55

Is er ergens een model- of voorbeeldbrief te vinden ivm het aanvragen van "ontheffing van ambtswege" ? Alvast bedankt !

bjrogers

#6 , 22 aug 2010 15:22

Begin eens met naar de controle personenbelastingen te bellen. Veel kans dat ze het op eenvoudige vraag rechtzetten. Eventueel kan je ook zeggen dat je een mail stuurt, vraag dan het mailadres van de persoon die je dossier behandelt, in die mail vemeld je ook dadelijk de jaren waarvoor je de vergissing begaan hebt.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”