website met reclamebanners, belastingen?

Anneleen1
Topic Starter

website met reclamebanners, belastingen?

#1 , 29 aug 2010 13:59

Hallo iedereen,

Ik volg halftijds onderwijs, hierdoor is het moeilijk om een job te vinden. Maar graag had ik toch wat centjes bijverdiend.
Ik vroeg me af of iemand van jullie weet, indien je een website online zet met enkel reclamebanners moet je hierop belastingen betalen? Heb je ook een btw nummer nodig?

Hartelijk dank,
Anneleen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 31 aug 2010 09:06

“Art.4.§1.Belastingplichtige is eenieder die in de uitoefening van zijn economische activiteit geregeld en zelfstandig,met of zonder winstoogmerk,hoofdzakelijk of aanvullend,leveringen van goederen of diensten verricht die in dit wetboek zijn omschreven...“(BTW-Wetboek 3 juli 1969).

Ook een student kan dus belastingplichtige zijn.

“Art.56...§2.De kleine ondernemingen waarvan de jaaromzet een door de *Koning vast te stellen bedrag niet overschrijdt, genieten belastingvrijstelling voor de leveringen van goederen en diensten die ze verrichten...”(Wetboek BTW).

* “Art.1.Als kleine ondernemingen voor de toepassing van artikel 56, § 2, van het Wetboek worden aangemerkt de belastingplichtigen van wie de jaaromzet gerealiseerd tijdens het voorgaand kalenderjaar niet meer bedraagt dan 5.580 EUR...”(K.B. nr.19,29 december 1992).

“Art.50.§ 1. De administratie van de BTW, registratie en domeinen kent een BTW-identificatienummer toe dat de letters BE bevat : 1° aan elke belastingplichtige gevestigd in België...”(Wetboek BTW)

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Anneleen1
Topic Starter

#3 , 05 sep 2010 11:19

j.demoor,

Hartelijk dank, ik heb alle info gevonden!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”