kinderen op schoolkamp

paling
Topic Starter

kinderen op schoolkamp

#1 , 17 mar 2009 18:03

ik betaal maandelijks alimentatie voor mijn kinderen

mijn kinderen gaan dit jaar op schoolkamp
hiervoor word mij gevraagd 600euro bij te leggen wat ik zeker zal doen

kan ik deze 600euro inbrengen als alimentatie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jorre

#2 , 20 mar 2009 14:10

Neen.

U wordt als ouders verondersteld allebei bij te dragen in de kosten voor uw kind. Ik veronderstel dat u 600€ bijlegt zijnde de helft van wat de andere ouder bijlegt?

Wel kan u of de andere ouder een attest aan de school (u noemde 'schoolkamp') vragen dat u of de andere ouder bij de mutualiteit (van de ouder bij wie het kind afhangt) afgeeft.
U kan dan (meestal) tot 30€ terugkrijgen (en dan weer te verdelen over beide ouders).

Laat ik wel opmerken dat ik dit bedrag al heel hoog vind; de maximumfactuur die aan de ouders mag worden voorgelegd voor een meerdaagse uitstap, mag de 360€ niet overschrijden.

paling
Topic Starter

#3 , 20 mar 2009 22:26

Laat ik wel opmerken dat ik dit bedrag al heel hoog vind; de maximumfactuur die aan de ouders mag worden voorgelegd voor een meerdaagse uitstap, mag de 360€ niet overschrijden.
die 360 is dat per kind ? in mijn geval voor 3
ex komt ermee af en die 600euro is het volledige bedrag aangezien zij er ni zo goed voor zit en ik wel wil dat de kinderen ernaar toe kunnen gaan .

ga wel de rekening betalen en ni het geld in mijn ex haar handen geven !

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”