Beste allen,
In 2000, 2001 en 2002 diende ik een bedrag aan kadastraal inkomen te betalen. De definitieve echtscheiding vond plaats in 2002. De beide woningen werden openbaar verkocht. De dienst van het kadaster stuurde mij geregeld herinneringsbrieven voor de betrokken dienstjaren. Ik onderhandelde en bekwam een afbetalingsplan. Ik diende een bezwaarschrift in waar ik nooit enig antwoord op ontving. In 2004 bekwam mijn ex-echtgenote een collectieve schuldenregeling waarbij het bedrag van deze belasting in zijn totaliteit werd opgenomen. Bijgevolg heb ik de maandelijkse betalingen stopgezet aangezien het bedrag in de collectieve schuldenregeling werd opgenomen. Op geen enkel moment kreeg ik nog herinneringsbrieven tot ik vorig jaar in juli terug een herinnering kreeg om het volledige bedrag te betalen. Blijkbaar was de collectieve schuldenregeling van mijn ex afgesloten zonder recuperatie van het nog openstaande bedrag. Ik vroeg of deze schuld nog niet verjaard was en men antwoordde mij dat de collectieve schuldenregeling de verjaring stuit. Klopt dit ? Ik herinnerde hen aan mijn bezwaarschrift van 2003 waar ik nog steeds geen antwoord op gekregen had en men raadde mij aan het betrokken document over te maken per fax, wat ik ook gedaan heb. In december vorig jaar krijg ik een ontvangsbevestiging van mijn schrijven (liefst 5 maand later !) met de melding dat men mijn dossier ging onderzoeken. Nu, begin april krijg ik het bericht dat mijn bezwaarschrift gegrond is en er wordt een herberekening bijgevoegd. Doch ik kan geen afbetalingsplan meer krijgen omdat het vorige niet opgevolgd werd ! Dus enerzijds wordt de verjaring gestuit en anderzijds houdt men hier geen rekening mee in verband met het afbetalingsplan. Wat kan ik doen ? Aandringen om toch een afbetalingsplan te bekomen op grond van het voorgaande ? Bemiddeling vragen bij de ombudsdienst om afbetalingstermijnen te bekomen? De verjaringstermijn inroepen ?