1/ Ik heb vastgesteld dat voor inkomen 2009, voor de aftrek van energiebesparende maatregelen er geen onderscheid wordt gemaakt tussen huurders en eigenaars bij de verrekening over de beide partners (nl: het wordt proportioneel verdeeld volgens hun respectievelijk inkomen) maar dat bij inkomen 2008 er wel een onderscheid gemaakt, nl. dat partners die huren een verrekening kregen volgens het systeem inkomen 2009 terwijl partner-eigenaars de aftrek moesten verdelen volgens hun percentage eigenaarschap. Dit is zeer nadelig voor de partner-eigenaar die geen inkomen heeft terwijl de inkomstloze partner-huurder hier geen nadeel van ondervindt. Is dit geen discriminatie daar het gelijkheidbeginsel wordt geschonden?
2/ Weet er ook iemand wat er juist in een bezwaarschrift moet staan of nog beter een link waar ik een modelbrief van een bezwaarschrift kan vinden (dit weekend ben ik te weten gekomen dat het mogelijk om voor het inkomen 2008 de intresten van onze hyp. lening allemaal bij mij te zetten wat veel voordeliger zou zijn geweest ipv het 50/50 te verdelen met mijn echtgenote (eige woning voor ons beide en lening is van 2002). De termijn voor het bezwaar loopt af op 27/07/2010 + 3 werdagen. Een snel antwoord zou dus zeer gewaardeerd worden.
Bedankt