1 huisnummer voor 2 appartement - wat zijn de gevolgen?

Thurin
Topic Starter

1 huisnummer voor 2 appartement - wat zijn de gevolgen?

#1 , 08 aug 2010 23:35

Hey, ik zit met volgende situatie:

Ik heb samen met mijn vriendin net een appartement gehuurd in een opgedeeld huis in gent. Ik verhuis binnenkort en wil natuurlijk mijn domicilie meenemen en hiervoor blijkt nu dat de 2 appartmenten in het huis geen officieel appart busnummer hebben. Zowel ik als de bewoner van het andere appartement werken en zullen dus geregistreerd staan op hetzelfde huisnummer.

Worden wij als feitelijk samenwonend beschouwd en zo ja, heeft dit fiscale gevolgen of gevolgen voor eventuele werkloosheidsuitkeringen?

Hoe kan dit opgelost worden om die gevolgen niet te ondervinden?

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 aug 2010 23:59

Hey, ik zit met volgende situatie:

Ik heb samen met mijn vriendin net een appartement gehuurd in een opgedeeld huis in gent. Ik verhuis binnenkort en wil natuurlijk mijn domicilie meenemen en hiervoor blijkt nu dat de 2 appartmenten in het huis geen officieel appart busnummer hebben. Zowel ik als de bewoner van het andere appartement werken en zullen dus geregistreerd staan op hetzelfde huisnummer.

Worden wij als feitelijk samenwonend beschouwd en zo ja, heeft dit fiscale gevolgen of gevolgen voor eventuele werkloosheidsuitkeringen?

Hoe kan dit opgelost worden om die gevolgen niet te ondervinden?

Mvg,
Teneinde met alle zekerheid een juist antwoord te bekomen zou ik dit navragen bij de gemeente.

Indien blijkt dat jullie als samenwonend zullen worden beschouwd als jullie zich op dat adres domiciliëren dan zou ik afraden om daar te gaan wonen. Het heeft inderdaad een reeks gevolgen op sociaal vlak (bijv. wrkloosheidsvergoeding, ziekteuitkeringen, beurzen, bepaalde subidies, enz.enz.).
Bovendien kan er beslag worden gelegd op jullie bezittingen indien de andere bewoners schulden hebben (en vice versa). Dus ten stelligste af te raden!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vaoke

#3 , 09 aug 2010 01:27

Ik ga er van uit dat bedoeld gebouw slechts beschikt over 4 of minder appartementen; bijgevolg zijn deze niet te voorzien van een busnr., maar alleen de naam van de desbetreffende bewoner.
Zijn er 5 brievenbussen of méér.. dan zijn zij allemaal te nummeren en daarenboven te voorzien van de eerder gezegde naam + voornaam van de bewoner.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”