FISCUS kijkt toe

MATTERHORN
Topic Starter

FISCUS kijkt toe

#1 , 15 aug 2010 10:54

Hallo
Op mijn vrouw haar persoonlijke naam werd er geld gespaard door onze dochter die in een echtscheidingsprocedure zat maar nu pas definitief gescheiden is.
Er werd onlangs bij mijn vrouw een levensbedreigende ziekte vastgesteld en daarom moet het geld zo vlug mogelijk terug op ons dochter haar eigen rekening gestort worden en de rekening van mijn vrouw definitief afgesloten worden!!!
Mijn vraag is : indien mijn vrouw komt te overlijden vanaf welke datum moeten de banken alles mededelen aan de fiscus.
Het zou toch spijtig zijn dat mijn dochter belastingen moet betalen op haar eigen gespaarde centjes
Weet er iemand raad a.u.b.?
Dank bij voorbaat
Vele groeten MATTERHORN :idea: :?: :idea:
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 15 aug 2010 12:27

Beste,

Indien er een overlijden plaatsvindt geeft de bank een attest van tegeoeden op dag van overlijden 0 uur. Als er dan geen gelden aanwezig zijn staan die ook niet op het bankattest.
U moet in de aangifte van nalatenschap wel de schenkingen vermelden die binnen de drie jaar voor het overlijden plaatsvonden.
Dat is echter uw verantwoordelijkheid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MATTERHORN
Topic Starter

#3 , 15 aug 2010 16:14

Hallo Basejumper

Bedankt voor je uitleg.
Nog een goed week-end toegewenst

Vele groeten MATTERHORN :wink:
PLUK DE DAG

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”