auto bij zelfs bijberoep

bavet
Topic Starter

auto bij zelfs bijberoep

#1 , 15 sep 2010 11:22

ik ben zelfstandige in bijberoep. Dit jaar is mijn wagen afgeschreven en dus moet ik volgend jaar andere kopen. Echter ik wil hem nog niet vervangen, maar wil ook niet te veel belastingen betalen.... Mijn man heeft echter ander auto nodig volgend jaar , kostprijs zal maar een 6000 à 7000 euro zijn (werkt dicht bij huis en autos interesseren hem niet) en leeftijd wagen 5-tal jaar . Dus denk ik zijn wagen op mijn bedrijfje te zetten. Dit kan volgens mij geen probleem zijn?
Is het interessant zulke wagen te kopen? Ik weet wel dat camionette interessanter is maar is niet practisch gezien gezinstoestand.
Of is het beter een nieuwe? Dan kan ik 1/2 btw terugvorderen , of kan ik dat bij 2ehands ook?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hanse

#2 , 01 dec 2010 22:17

beste,

als u een 2de hands wagen koopt bij een autohandelaar kan het in sommige gevallen met btw zijn en soms niet. Dus informeer je bij de eventuele aankoop. Als u een 2de hands van een particulier koopt is dit zonder btw.
let er wel op als u een andere wagen in uw eenmanszaak brengt en u verkoopt deze dan moet u een factuur maken met btw. u kan misschien beter een onttrekking doen. U mag mij voor verdere vragen steeds contacteren op hans_eyni@hotmail.com

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”