Vertalingen als student

Braajn
Topic Starter

Vertalingen als student

#1 , 15 sep 2010 21:52

Beste

Als student Vertaalkunde maak ik sinds enkele weken heel af en toe eens een vertaling voor een bedrijf (max. 2 /maand). Ik heb nog geen eigen BTW-nummer, en doe tijdens de zomervakantie al een studentenjob. Hoe kan ik de vertalingen op een correcte manier aangeven? Hoort dit bij "overige inkomsten"? Verandert dit niks aan mijn kindergeld? Moet ik iets speciaals doen om te mogen factureren? Volgens het bedrijf hoef ik helemaal geen BTW-nummer aan te vragen, zolang ik niet boven een bepaald bedrag kom?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Braajn
Laatst gewijzigd door Braajn op 18 sep 2010 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Braajn
Topic Starter

#2 , 18 sep 2010 13:24

Niemand? :(

wanton

#3 , 20 sep 2010 16:15

De inkomsten geef je aan bij deel 2 , diverse inkomsten , code 1200 : inkomsten uit toevallige prestaties..
Het loon van vakantiewerk komt in code 1250 , deel 1.
U mag per jaar verdienen , om nog in regel te blijven voor één en ander en nog te laste te zijn van uw ouders : een netto bedrag van 2830 €. Na aftrek van een 20% forfait , zodat de bruto inkomsten 3537,50 € mogen bedragen.
Indien U werkt via een zgn. studentencontract ( 23 dagen onder het verlof plus 23 dagen tijdens het jaar) mag U nog eens 2360 € verdienen.
Misschien kan U met dat bedrijf een zgn. studentenarbeidscontract afsluiten die u dan tijdelijk tewerk stellen zodat U in hun dienst zijt. U hoeft dan idd geen BTW of dergelijke aan te vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”