Het OCMW moet je dan ook terugbetalen he. Als men kan aantonen dat men een bepaald bedrag maar kan afbetalen maandelijks, dan moeten ze toch akkoord zijn of zie ik dat verkeerd ? En hoe geraakt men in zoiets verzeild, dat is voor mij evengoed een raadsel hoor.Bij het OCMW gaan aankloppen? Hoe komt uw broer in die situatie verzeild? Zoiets zie je toch al een tijdje aankomen?
Neen ze moeten niet akkoord gaan. Zij kunnen bijv beslag op inboedel laten leggen, of op loon.Het OCMW moet je dan ook terugbetalen he. Als men kan aantonen dat men een bepaald bedrag maar kan afbetalen maandelijks, dan moeten ze toch akkoord zijn of zie ik dat verkeerd ? En hoe geraakt men in zoiets verzeild, dat is voor mij evengoed een raadsel hoor.Bij het OCMW gaan aankloppen? Hoe komt uw broer in die situatie verzeild? Zoiets zie je toch al een tijdje aankomen?
Hij heeft een minimumloon waarvan ze dus niets kunnen afhouden en de inboedel is niet van hem, wat bewijsbaar is en dan nog, hij is pas op zichzelf gaan samenwonen dus er staan amper meubelen. Die paar meubelen zijn van zijn vriendin en die heeft geen enkel inkomen, behalve haar kindergeld.Neen ze moeten niet akkoord gaan. Zij kunnen bijv beslag op inboedel laten leggen, of op loon.Het OCMW moet je dan ook terugbetalen he. Als men kan aantonen dat men een bepaald bedrag maar kan afbetalen maandelijks, dan moeten ze toch akkoord zijn of zie ik dat verkeerd ? En hoe geraakt men in zoiets verzeild, dat is voor mij evengoed een raadsel hoor.Bij het OCMW gaan aankloppen? Hoe komt uw broer in die situatie verzeild? Zoiets zie je toch al een tijdje aankomen?
Zelfs indien er vandaag op (bijna) niets beslag kan worden gelegd gaat daarmee de belastingsschuld niet weg.
Integendeel, het bedrag zal steeds verder aangroeien door boetes, interesten en deurwaarderskosten.
Even terugkeren naar de bron= drie aanslagbrieven dus ongetwijfeld herzieningen van belastingen van oudere periodes? Waar er boetes en intresten inzitten?Situatie is volgende :
mijn broer heeft vorig jaar in dezelfde maand drie aanslagbrieven gekregen van de belastingen die samen iets meer dan 3000 euro bedroegen en vroeg hiervoor een afbetalingsplan aan.