Belastingen wagen niet meer in bezit

Bijtje
Topic Starter

Belastingen wagen niet meer in bezit

#1 , 19 okt 2010 09:08

Mijn vriend heeft een belastingsbrief gekregen voor zijn wagen. Geldigheid van 01/06/2010 tot 31/05/2011. Maar die wagen is al sinds 30/08/2010 verkocht. Daarom hebben wij een herberekening gevraagd met alle uitleg erbij (via gewone brief). Wij kregen hierop geen reactie. Vandaag kregen we nog eens die belastingsbrief met 50 euro extra aangerekend als administratieve boete. Kan dit zomaar zonder enige reactie op onze brief ? Wij gaan nu een mail sturen met de verzonden brief enzo erbij.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 19 okt 2010 12:50

Mijn vriend heeft een belastingsbrief gekregen voor zijn wagen. Geldigheid van 01/06/2010 tot 31/05/2011. Maar die wagen is al sinds 30/08/2010 verkocht. Daarom hebben wij een herberekening gevraagd met alle uitleg erbij (via gewone brief). Wij kregen hierop geen reactie. Vandaag kregen we nog eens die belastingsbrief met 50 euro extra aangerekend als administratieve boete. Kan dit zomaar zonder enige reactie op onze brief ? Wij gaan nu een mail sturen met de verzonden brief enzo erbij.
Dat komt komt omdat de nummerplaat niet is binnengeleverd bij DIV.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bijtje
Topic Starter

#3 , 19 okt 2010 13:17

Dat komt komt omdat de nummerplaat niet is binnengeleverd bij DIV.
Deze werd onlangs opgestuurd, maar als wij nu die rekening betalen, krijgen wij dan een deel terug ?

Reclame

roharro

#4 , 19 okt 2010 13:23

Ja het teveel betaalde wordt (eerst na maanden!!!) teruggestort.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bijtje
Topic Starter

#5 , 19 okt 2010 13:28

Ja het teveel betaalde wordt (eerst na maanden!!!) teruggestort.
Oke bedankt

bjrogers

#6 , 19 okt 2010 22:37

Bel eens naar het ontvangkantoor.
Ik heb een aantal jaren geleden gewoon het gedeelte dat ik verschuldigd was doorgestort. Bijv: je hebt je nr.plaat 3 maanden na het vervallen van de verkeersbelasting binnengestuurd: 3/12 betalen.
Maar bel eerst eens, ze zullen niet bijten.

j.demoor

#7 , 20 okt 2010 09:42

De keerzijde van uw belastingbrief luidt:
“Te betalen vóór :
Bij gebrek aan betaling op de vervaldag ...wordt:-een administratieve boete van 50 € toegepast...”

“Wanneer u bezwaar indient, dan moet dit:-gemotiveerd zijn...;-schriftelijk gedaan en ondertekend zijn...;-de kenmerken van de aanslag vermelden...;- toegekomen zijn bij de Gewestelijke Directie...”

Dit bezwaar ontheft u er niet van inmiddels de belasting te betalen

De wetsbepalingen waarnaar die keerzijde verwijst vindt u in : http://www.fisconet.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Bijtje
Topic Starter

#8 , 26 okt 2010 10:24

Bel eens naar het ontvangkantoor.
Ik heb een aantal jaren geleden gewoon het gedeelte dat ik verschuldigd was doorgestort. Bijv: je hebt je nr.plaat 3 maanden na het vervallen van de verkeersbelasting binnengestuurd: 3/12 betalen.
Maar bel eerst eens, ze zullen niet bijten.
Hebben we reeds gedaan, moesten gewoon alles betalen hoor

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”