verbrekingsvergoeding

xena
Topic Starter

verbrekingsvergoeding

#1 , 07 nov 2010 12:32

als een werkgever een verbrekingsvergoeding betaald aan een werknemer kan hij dit inbrengen op zijn belastingsaangifte ; als een werknemer een verbrekingsvergoeding betaald kan hij die dan ook inbrengen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 nov 2010 17:11

Ik krijg er een allergie van hoeveel taalfouten en/of dt-fouten er soms staan in een klein bericht : betaalT ipv betaald.

Dat zijn geen typ-fouten meer!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2010 17:27

Een werknemer die zijn werkelijke beroepskosten bewijst, en dus geen gebruik maakt van het forfait zou dit m.i. moeten kunnen doen.

Reclame

wanton

#4 , 07 nov 2010 18:26

Inderdaad.
Indien men een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur opzegde zonder dwingende redenen of zonder de wettelijke opzeggingstermijn te respecteren , en men betaalde aan de werkgever een verbrekingsvergoeding , dan is die verbrekingsvergoeding aftrekbaar als beroepskost. Samen met de andere beroepskosten (vervoerskosten :woon-werkverkeer) is dat bedrag in te vullen in code 1258 : 'bewezen beroepskosten'.
Eén publicatie zei er ook bij : ' indien U vertrok om een beter betaalde baan te aanvaarden of om dichter bij huis te kunnen werken.'
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

sardineke

#5 , 07 nov 2010 22:30

Ik krijg er een allergie van hoeveel taalfouten en/of dt-fouten er soms staan in een klein bericht : betaalT ipv betaald.

Dat zijn geen typ-fouten meer!
Inderdaad.
Indien men een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur opzegde zonder dwingende redenen of zonder de wettelijke opzeggingstermijn te respecteren , en men betaalde aan de werkgever een verbrekingsvergoeding , dan is die verbrekingsvergoeding aftrekbaar als beroepskost. Samen met de andere beroepskosten (vervoerskosten :woon-werkverkeer) is dat bedrag in te vullen in code 1258 : 'bewezen beroepskosten'.
Eén publicatie zei er ook bij : ' indien U vertrok om een beter betaalde baan te aanvaarden of om dichter bij huis te kunnen werken.'

Wie schrijft zonder taalfouten kan zich misschien ergeren maar daar gaat dit forum niet over dacht ik.

Het woordje "U" is enkel een hoofdletter in het begin van een zin.
Achter een woord, volgt onmiddellijk de komma. Achter de komma, volgt wel een spatie.
Ditzelfde geldt ook voor een dubbelpunt:
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”