Ik heb eens een vraagje betreffende het onderhoud van een boiler (aardgas).
Ik heb een appartement gehuurd van 14 februari 2009 tot en met 21 november ll. Inmiddels heb ik de sleutel enzo al terug aan de huisbaas gegeven en zitten er al nieuwe huurders in.
Nu zegt mijn huisbaas dat ik mijn volledige waarborg terugkrijg, maar enkel de kosten van het onderhoud van de boiler moet ik nog betalen.
Hij zegt dat dit rond de 90 euro kan kosten. Maar hij zegt ook dat hij dit maar pas gaat laten doen in februari, omdat hij dan ook de andere boilers in het gebouw laat "kuisen".
Hou rekening dat er nu al nieuwe huurders in wonen. Bij hen rekent hij vanaf nu elke maand een bedragje aan ter onderhoud van de boiler, zodat hij om de 2 jaar niet het volledige bedrag moet vragen. Dus eigelijk voor het je "gemakkelijker" te maken.
Maar mijn vraag is nu: aangezien hij de boiler maar pas laat kuisen in februari, heb ik dan nog het voordeel om terug te trekken van de belastingen? (Hij zou mij een factuur of attest bezorgen).
Ik hoop dat jullie iets snappen van mijn uitleg. het is nogal moeilijk uit te leggen in mail..

Alvast bedankt voor de hulp!