samenlevingscontract en belastingen

elektro
Topic Starter

samenlevingscontract en belastingen

#1 , 13 jan 2011 18:43

ik heb een éénmanszaak en moet 20.000 euro belasting betalen, maar mijn vriendin zegt het samenlevingscontract nu op. Moet zij mee betalen aan deze belastingen?

Arnold

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 jan 2011 19:46

Een samenlevingscontract is niet voldoende. Bij wettelijk samenwonenden wordt een gezamenlijk belastingbiljet opgemaakt en verstuurd , waarop de totale som vermeld staat. Maar wettelijk samenwonenden leven in een stelsel van scheiding van goederen. Indien blijkt dat hetr grootste deel van die belastingschuld voor u en uw zaak geldt , is het normaal dat zij niet wil meebetalen. En eigenlijk is dat normaal!
Indien zij loon- of weddetrekkende is , is er reeds elke maand een deel van haar loon afgehouden voor haar belastingen. Ik vermoed zo dat U geen voorafbetalingen gedaan heeft , waardoor u nu een zware afrekening krijgt. Laat uw boekhouder eens nazien - of vraag het aan de belastingen - welk uw aandeel is in dit bedrag.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”