aktekosten notaris aankoop huis (vergeten af te trekken?)
Geplaatst: 03 apr 2011 12:46
Beste slimmerikken,
Eind 2009 (december) heb ik een huis gekocht.. of beter, heb ik mijn broers uitgekocht, aangezien wij met 3 eigenaar waren.
Anyway.. de situatie verschilt op zich niet met andere.. Ook ik heb een hypotheek moeten aangaan, aktekosten moeten betalen, etc..
Ik ben in januari 2010 beginnen betalen met de maandelijkse hypotheekaflossingen, maar de verkoop zelf is in 2009 nog gebeurd, en dus ook de aktekosten zijn toen betaald..
Nu heb ik gisteren ergens gelezen dat aktekosten mogen afgetrokken worden, wat ik eigenlijk niet wist, en ook niemand mij heeft verteld (noch notaris, noch bankdirecteur).
Voor inkomsten 2009 heb ik dus niets ingebracht, ook omwille van het feit dat de hypotheek betalingen pas in 2010 begonnen, en er dus van uit ging dat het pas voor inkomstenjaar 2010 zal zijn dat ik iets kan inbrengen..
Mijn eigenlijke vragen zijn dus;
1) Kon ik voor inkomsten 2009, aktekosten inbrengen?
2) If so.. wat nu? Heb ik pech? Of mag ik dit binnenkort bij het invullen van de brief (samen met hyoptheek, SSVZ) nog doen.
Of vergt dit probleem iets meer administratief recht-zettings-werk :/
Alvast bedankt !!
Thierry
Eind 2009 (december) heb ik een huis gekocht.. of beter, heb ik mijn broers uitgekocht, aangezien wij met 3 eigenaar waren.
Anyway.. de situatie verschilt op zich niet met andere.. Ook ik heb een hypotheek moeten aangaan, aktekosten moeten betalen, etc..
Ik ben in januari 2010 beginnen betalen met de maandelijkse hypotheekaflossingen, maar de verkoop zelf is in 2009 nog gebeurd, en dus ook de aktekosten zijn toen betaald..
Nu heb ik gisteren ergens gelezen dat aktekosten mogen afgetrokken worden, wat ik eigenlijk niet wist, en ook niemand mij heeft verteld (noch notaris, noch bankdirecteur).
Voor inkomsten 2009 heb ik dus niets ingebracht, ook omwille van het feit dat de hypotheek betalingen pas in 2010 begonnen, en er dus van uit ging dat het pas voor inkomstenjaar 2010 zal zijn dat ik iets kan inbrengen..
Mijn eigenlijke vragen zijn dus;
1) Kon ik voor inkomsten 2009, aktekosten inbrengen?
2) If so.. wat nu? Heb ik pech? Of mag ik dit binnenkort bij het invullen van de brief (samen met hyoptheek, SSVZ) nog doen.
Of vergt dit probleem iets meer administratief recht-zettings-werk :/
Alvast bedankt !!
Thierry