Inbrengen hypothecaire lening 2010

Ronald_VR
Topic Starter

Inbrengen hypothecaire lening 2010

#1 , 10 mei 2011 13:32

Situatie:
Alleenstaande man (ik dus zelf)
Apartement aangekocht in 2010 en een lening aangegaan in dat zelfde jaar.
Welk vak (ik denk VIII) en onder welke code moet ik deze bedragen invullen. (kapitaalaflossing en interest)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 10 mei 2011 19:24

Op de eerste lijn van vak VIII code 1370. Daar zet u het totaal van aflossingen en interest dat betrekking heeft op 2010 van de lening , die wel met hypotheek moet gedekt zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mieke85

#3 , 11 mei 2011 10:06

Via ERGO kan je gratis je belastingaangifte laten invullen, zelfs al ben je geen klant. Mss wel interessant. Zij regelen dan alles rechtstreeks via mandaat en jij hebt geen bijkomende zorgen. Zo ben je ook zeker dat alles correct wordt ingebracht en je ten volle van alle mogelijke fiscale tegemoetkomingen kan genieten.

Wij doen dat ook zo en is wel handig.

Reclame

Ronald_VR
Topic Starter

#4 , 11 mei 2011 13:19

Op de eerste lijn van vak VIII code 1370. Daar zet u het totaal van aflossingen en interest dat betrekking heeft op 2010 van de lening , die wel met hypotheek moet gedekt zijn.
Hoe zit het met het kadastraal inkomen (vak III code 1100), moet ik die ook invullen?

wanton

#5 , 12 mei 2011 00:49

Indien je , zoals in jouw geval , kan genieten van de woonbonus , moet je het KI niet meer invullen.
Toet-anch-Amon

Ronald_VR
Topic Starter

#6 , 12 mei 2011 16:50

Das heel mooi om te horen, maar zoals dat het leven niet altijd simpel is heb ik nog iets extra's.
Toen ik mijn appartement heb gekocht was daar ook een garagebox bij. Ik heb al op de webside van Fiscal Portal Belgium gezien dat mijn appartement en deze box elks een apparte KI hebben, de eigendommen liggen ook in een verschillend gebouw. Dus bezit ik eigenlijk 2 eigendommen. Hoe zit dat dan?

wanton

#7 , 12 mei 2011 18:57

Een garage wordt gerekend tot de woning te behoren indien zij zich op loopafstand bevindt van die woning. Dit zijn situaties die geregeld voorkomen bij appartementsblokken. U moet wel zelf die garage gebruiken. Niet aangeven zo'n KI.
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”