Buitenlandse intrest deel 2

JANPIETER
Topic Starter

Buitenlandse intrest deel 2

#1 , 16 jun 2011 18:02

Ik heb een tiental euro intrest gekregen op een buitenlands (europees) spaarboekje...op naam van mij en mijn vrouw...
in vak XII van deel 1vullen wij in dat we een rekening bezitten maar die intrest krijgen we niet kwijt...naar het schijnt moet dat op deel 2 van de aangifte maar die hebben wij niet... op het internet (fgov) heb ik zo een deel 2 gezien...mag ik dat gewoon afprinten en invullen?
We hebben slechts tijd tot 30 juni, ben een beetje laat begonnen dit jaar :( ...en tax on web gaat niet voor ons dit jaar...voor het belastingkantoor staat altijd een ellenlange rij...en moet er bij zo een deel twee ook bewijsstukkken bij, uitreksels bijvoorbeeld? Hartelijk bedankt voor elk antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 17 jun 2011 08:05

Ik vrees dat u al te laat bent, niet gekregen aangiftes moet u bij de administratie aanvragen voor 1 juni! Bel eens naar uw taxatiekantoor en vraag wat u moet doen.

JANPIETER
Topic Starter

#3 , 20 jun 2011 20:52

Ja, bedankt voor de tip! Ben op het kantoor geweest en bij de portier aan het onthaal lag er een ganse stapel van die deel 2 formulieren, heb ook het juiste vak gevonden...weeter iemand of die gewone huis,tuin en keuken intresten bij 25pc, 15 pc of 10 pc moeten ingevuld worden? Ik ga waarschijnlijk nog op tijd mijn brief kunnen posten dit jaar :) !

Reclame

Boregard

#4 , 24 jun 2011 15:10

Volgens netto van 4 juni 2011 (pag 55 geen europese belasting)
Voorbeeld "Hoeveel houdt Pieter netto over van ....."
zou je die moeten aangeven bij code 1445-10 en 2445-77
De betaalde woonstaatheffing zou je dan moeten aangeven bij code 1555-10 en 2555-64 ieder dus voor de helft.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”