Woonbonus & niet woonbonus

mario2009
Topic Starter

Woonbonus & niet woonbonus

#1 , 08 jul 2011 14:37

Hallo,

Ik beb bezig met het invullen van de belastingsbrief (tax-on-web).
Nu heb ik een kleine vraag bij volgende situatie:

Vorig jaar hebben wij onze woning verkocht (lening van oude systeem),
De lening van het oude systeem hebben we volledig afgelost en zijn we een nieuwe lening begonnen (pandwissel) die zou voldoen aan de woonbonus.

Onze woning werd verkocht op 30 april 2010.
Daarna zijn we een appartement gaan huren. Ondertussen zijn we begonnen aan de bouw van onze nieuwe woning (deze zal pas eind dit jaar af zijn).

Naar verluidt kan ik zowel de lening van VOOR 30 april 2010 (oud systeem) inbrengen EN de lening VANAF 30 april 2010 (nieuwe systeem).

Kan er mij iemand vertellen waar dit ingevuld moet worden?

Groeten
Mario

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 jul 2011 20:11

Mario ,
als uw huidige lening dezelfde is gebleven als de oorspronkelijke lening met enkel een pandwissel , di. zelfde lening met wijzigind hypotheek , blijft uw lening in het systeem van vroeger. Aflossingen in 1355 , intresten in 1146 , KI in 1100. resp. 2355,2146,2100

Indien er een volledig nieuwe lening werd aangegaan , zonder enige verwijzing naar de oude lening , kan u idd beide leningen inbrengen.
De eerste , afgeloste lening invullen zoals hoger.
De lening op het nieuwe goed : aflossingen en intresten samentellen en invullen in 1370/2370 , voor ieder de helft of max. 2770 € per partner.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”