Belastingen na feitelijk samenwonen

Geldof J
Topic Starter

Belastingen na feitelijk samenwonen

#1 , 13 jul 2011 20:19

Wij woonden feitelijk samen met 1 kindje die mijn parnter ten laste nam. Elk jaar deelde we dat bedrag dan in 2. Nu we uit elkaar zijn,2011, stelt mijn ex het uit om mijn deel van het inkomstenjaar 2009 aan mij door te storten. Kan ik daar iets aan doen want het inkomstjaar van 2010 komt er volgend jaar ook aan en verlies ik toch een kleine 1000€ waar ik toch recht op heb vind ik.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 jul 2011 20:49

Wanneer jullie feitelijk samenwonen , hebben jullie toch elk een aparte belastingbrief en afrekening. Daarop staat het resultaat van ieder afzonderlijk , hetgeen ieder zou moeten terugkrijgen. Ik denk niet dat er mogelijkheden zijn om iets te gaan recupereren. Jij hebt uw afrekening , uw ex de zijne.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

jojan

#3 , 14 jul 2011 08:45

het gaat om het kind ten laste toch? en dat uw ex de helft van het voordeel daardoor aan u doorstortte?

Reclame

Geldof J
Topic Starter

#4 , 14 jul 2011 14:10

ja hij storte dat elk jaar door aan mij. maar nu we uit elkaar sinds dit jaar wil hij dat niet meer doen voor het aanslagjaar 2009 terwijl we toen samen waren. er kan maar 1 iemand het kind ten laste nemen en die persoon krijgt dan ook het voordeel hé

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”