extra inkomsten aangeven belastingen

mara
Topic Starter

extra inkomsten aangeven belastingen

#1 , 03 aug 2011 16:42

Hoi,

ik heb een grote hobby; het maken van feestkledij. Na jaren waarin iedereen vraagt waarom ik daar geen bijverdienste van zou maken, ben ik er toch beter over gaan nadenken. Ik ben naar een startersavond van Unizo getrokken, maar ben daar compleet verward buitengekomen. Ik had gedacht dat ik er met meer motivatie zou buiten stappen, maar ben daar enkel afgeschrikt door alle kosten en verplichtingen.

Nu las ik dat je ook wat mag bijverdienen, als je onder een bepaald bedrag blijft (1380€/jaar). Zo moet je niet in bijberoep gaan en kan ik voor anderen legaal ontwerpen.
Maar mag ik dan ook reclame maken? Bv flyers leggen bij handelszaken in de buurt?

Mvg
Mara

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redrum

#2 , 04 aug 2011 10:07

Nu las ik dat je ook wat mag bijverdienen, als je onder een bepaald bedrag blijft (1380€/jaar).
Waar heb je dat gelezen?

Je mag 'diverse inkomsten hebben' maar dat moet zeer occasioneel zijn en in geen geval als beorepsinkomen kunnen beschouwd worden. De belastingen zijn daar niet echt soepel in.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”