prepensioen

sleper
Topic Starter

prepensioen

#1 , 13 okt 2011 19:59

Ik ben op prepensioen als havenarbeider dus ontvang ik werkloosheidsuitkering aangevuld met bestaanszekerheid .Van dit bedrag wordt een 11% lasten afgehouden . Dit is ons, mijn vrouw en ik, enige gezinsinkomen en ik trek jaarlijks een +- 2000 euro belastingen terug . Nu hebben we een nieuwe centrale verwarming laten installeren met een energie besparende ketel . Heeft het enig nut om deze kost in te brengen in mijn komende belastingaangifte vermits ik in feite al belastingen terugtrek ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2011 20:12

Als je de kosten inbrengt zal je nog meer terugtrekken. :D

Lightning

#3 , 13 okt 2011 20:13

Ja dat heeft zin. De uitgaven voor energiebesparende maatregelen zijn geen aftrek op uw belastbaar inkomen maar geven u een recht op belastingteruggave, ZELFS als u helemaal geen belastingen betaalt.
http://minfin.fgov.be/portail2/nl/theme ... /who.htm#C" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

sleper
Topic Starter

#4 , 13 okt 2011 20:35

Ja dat heeft zin. De uitgaven voor energiebesparende maatregelen zijn geen aftrek op uw belastbaar inkomen maar geven u een recht op belastingteruggave, ZELFS als u helemaal geen belastingen betaalt.
http://minfin.fgov.be/portail2/nl/theme ... /who.htm#C" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor vlugge respons . Het antwoord in de " verwijzing" is klaar en duidelijk .
Een kennis , die in dezelfde " beroepsmatige" situatie verkeert als ik ervaarde naar eigen zeggen het tegenovergestelde maar wel een jaar voordien , 2010 dus . Hij verklaarde dat hij niet kon genieten vermits hij geen belastingen hoefde te betaalde ; Moet er dan een onderscheid gemaakt worden tussen 2010 en 2011 maw golden er andere voorschriften ontrent deze materie ? Vermoedelijk is hier sprake geweest van verkeerde voorlichting bij de belastingsdienst of een fout waar hij zijn belastingsformulier liet invullen . Dank bij voorbaat voor raadgeving;

sleper
Topic Starter

#5 , 13 okt 2011 20:37

Als je de kosten inbrengt zal je nog meer terugtrekken. :D
zal jullie dan ten gepaste tijde uitnodigen . :D

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”